Meille riittää kaikista asiakirjoista kopiot. Ne voi toimittaa toimistollemme sähköpostilla tai postitse, tai me voimme tarvittaessa ottaa kopiot jos tulette asioimaan Kolmannelle linjalle.
Yleinen ohjeistus on, että pintaremontit, kuten tapetointi, maalaus, listojen uusiminen yms. voi toteuttaa ilman ilmoitusta ja lupaa. Mikäli remonttisi sisältää esimerkiksi lattioiden/ keittiökaapistojen-/kalusteiden/kylpyhuonekalusteiden uusimista, sähkö- tai putkitöitä, tulee aina tehdä ilmoitus meidän nettisivuiltamme löytyvällä lomakkeella, ja odottaa vastauksemme ennen töiden tekemistä. Muutostyöilmoituksen käsittely vie normaalisti viikon, mutta voi olla kuitenkin tapauskohtainen.
Muuttoilmoitus tehdään taloyhtiönne huoltoyhtiölle, jonka yhteystiedot löytyvät porraskäytävän ilmoitustaululta. Muuttoilmoitus on hyvä tehdä kirjallisesti, ja monien huoltoyhtiöiden omilla sivuilla on lomake tätä varten. Huollon kautta saat nimen myös huoneistosi oveen.
Lisäksi osakkaan tulee tehdä erillinen muuttoilmoitus myös isännöintiin, jotta osakasrekisterissä olevat yhteystiedot saadaan pidettyä ajantasalla. Osakkaan muuttoilmoitus voidaan ottaa vastaan puhelimitse tai sähköpostitse.
Havaitessanne tapahtuneen vesi/kosteusvahingon, olkaa viipymättä yhteydessä huoltoyhtiöön. Huoltoyhtiön yhteystiedot löytyvät taloyhtiönne ilmoitustauluilta. Saatte jatko-ohjeistuksen, kun huolto on raportoinut asiasta isännöintiin ja vahingon laajuus on selvillä.
Talonkirjaotteen voi tilata taloyhtiönne huoltoyhtiöltä. Yhteystiedot löytyvät porraskäytävän ilmoitustaululta ja ne voi myös tarvittaessa pyytää isännöinniltä.
Kaikista havaituista häiriöistä pyydetään ilmoittamaan isännöintiin sähköpostitse (Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.).
Ilmoitukseen tulee sisällyttää seuraavat tiedot:
Osakkeenomistajalla tai hänen valtuuttamalla henkilöllä on oikeus tilata lisäavaimia. Lisäavaintilaukset tulee tehdä lähtökohtaisesti kirjallisesti (toimiston sähköpostiosoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.). Isännöinti tarkistaa tilaajan oikeuden lisäavainten tilausta varten, ja hoitaa tilauksen lukkoliikkeelle, jossa yhtiön lukostotiedot ovat. Tilauksessa tulee mainita:
Tilaaja vastaa avainten teettämisestä aiheutuvista kustannuksista. Turvalukot/turvalukkojen avaimet ja turvalukkojen huolto/ylläpito kuuluu osakkeenomistajan vastuulle.
Vikailmoitukset ja muut huoltopyynnöt voi asukas ja osakas tehdä taloyhtiön omalle huoltoyhtiölle. Myös talonkirjaotteet pyydetään huoltoyhtiöltä. Tarvittaessa huoltoyhtiön tiedot saa isännöinniltä, mutta löydätte ne myös taloyhtiön ilmoitustauluilta. Mikäli asiasi koskee esimerkiksi taloyhtiön käyttökorvauksien laskutusta, muutostöitä/remontti-ilmoituksia, sopimuksia, häiriöilmoituksia yms., olkaa yhteydessä isännöintiin.
(henkilölukuun perustuva laskutus käytössä joissain yhtiöissä)
Isännöinti ei saa automaattisesti tietoja asukaslukumäärien muutoksista, vaan osakkeenomistajan tulee tehdä ilmoitus muutoksista isännöinnin asiakaspalvelun kautta. Maistraatin asukaslistat käydään myös vuosittain läpi ja maksuja oikaistaan tarpeen mukaan.
Vastike-, vuokra- ja käyttökorvauslaskut on mahdollista saada e-laskuna. E-laskun voi tilata omassa verkkopankissa, ja sitä varten tarvitaan viitenumero, eli ensimmäinen lasku tulee maksaa aina perinteisellä laskulla, jonka saatte isännöinnistä. Yritysasiakkaat voivat toimittaa meille sähköpostitse (Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.) verkkolaskutustiedot niin halutessaan.
Mietitään yhdessä,
miten sinun kotisi asiat
voisivat hoitua sujuvasti
© | Kallion Isännöinti ja tilitoimisto Oy | 0739765-3
Powered by Talosivu.com